mandag 28. desember 2009

Tittingene


Ved terrassen min er det en stor palme og i den palmen bor tittingene. Tittingene består av duene Edvin og Magda, en bøs liten gjeng med gråspurv hvorav ingen av dem har vært høflig nok til å presentere seg og Rune the Parrot. På morgenen (ca 2 timer etter at jeg har våknet, og 5 kaffekopper senere) benker jeg meg ned med et par brødblingser og hvis jeg mot formodning skulle være så uforskammet at jeg glemmer å servere dem hører jeg Edvins tåkete Uhuuuuu jamt helt til smulene er slengt i blomsterkassen. Rune the Parrot spiser ikke smuler, så han sitter i palmen og søler med noen frø han finner oppi den. Ikke vet jeg hvorfor han velger å holde selskap med duene og den slemme tittinggjengen, men jeg antar at det kommer av at han rett og slett har for dårlig bordskikk til å få leke med de andre papegøyene.

I dag spiste jeg formiddagsmaten inne i stuen, og følgelig la jeg heller ikke smuler i blomsterkassen. Midtveis i første brødskive hører jeg en Uhuuu og ser Edvin snu hodet halvannen gang rundt mens han plirende stirrer på brødskiven gjennom gardinsprekken. Jeg fikk selvsagt dårlig samvittighet og matet dem igjen.
Tittingene er godt selskap og jeg er glad for at de har valgt akkurat min terrasse som oppholdsted. Det kan selvsagt ha noe med at jeg får dårlig samvittighet når de piper til meg og tilgangen på mat er dermed ubegrenset. Jeg kommer til å ruinere meg selv på brød, dessuten føler jeg at de burde spist noe sunnere. Spiser tittinger potet…?

Ingen kommentarer: