onsdag 17. februar 2010

Nå burde jeg viftet med tærne...

Men det kan jeg ikke for jeg har for trange sko. Imidlertid ser jeg meg nødt til å begynne å lete etter alternativ underholdning på kontoret, for en så stille dag på jobb har jeg ikke hatt siden forrige arbeidsgiver gikk konkurs. Jeg kan skryte på meg 2 eposter og 3 telefoner (hvorav en av dem var til en kollega og den andre feiloppringning, så egentlig bare 1 telefon). Dette lager langt fra en lykkelig megler!

Riktignok er jeg ikke veldig bekymret, for det er jo bare et spørsmål om tid før det hagler med frosne vannrør, rotter og festligheter som utarter til det faktum at jeg har hele 10 naboer som ringer og forteller meg at leietager og hans venner urinerer i atriumet. Det er altså det som er normalen, og når alt dette glimrer med sitt fravær tar jeg meg selv i å lure på hvordan jeg skal få timene til å gå...

Etter en liten brainstorming her, med tilhørende blogglesing og kaffepause (etter at jeg allerede har hatt halvannen time lunsj) kommer jeg frem til følgende aktiviteter:
  • Ommøblere permene slik at mine kollegaer blir forvirret når de skal utføre oppgavene de faktisk har.
  • Se ut av vinduet mens jeg filosoferer meg frem til livene til de som går forbi.
  • Stirre på telefonen for å forsøke å mane frem en kunde. (Så langt, overraskende nok, uten hell!)
  • Vurdere å leke enda mer med busdagsgaven til Gartneren, men siden det syns veldig godt at dette er privatarbeid slår jeg ideen fra meg.
  • Faktisk høre hva de sier på radioen! (og dette er det jeg får med meg; "altså et godt tips til de av dere som ikke vil ha mindreårige flyktninger som nabo!" Was...? Hva i all verden var dette slags innlegg???)
  • Glede meg over at solen gløtter gjennom skyene.
  • Mane videre på telefonen. (Fortsatt uten hell, pokker!)
  • Vurderer å vaske gulvet, men kommer på at da blir vaskedamen sittende likedan som jeg sitter nå, og når hun vasker på fredags kveld blir det enda kjipere for henne på fredag enn for meg på onsdag.
Så da sitter jeg her, og tenker at det kanskje er en og annen blogger som har det likedan. Noen smartinger som har gode forslag til hvordan man fordriver en dag i kjedsomheten når det man har tilgjengelig av hjelpemidler er pc, telefon, 1 stk kollega, 2 tomme kaffekopper, 8 lightere og en god porsjon rastløs?

4 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Du må alliere deg med ett spill som du har på laptopen i de dagene hvor det er sakte på kontoret og man må være på vakt alikevel.

Tenkerbell sa...

Se dette problemet har de nok vært borti før på Omninett, for det er ikke et eneste spill på pc`en min...

Anonym sa...

Ta med en bok og smug-les... Ikke en du ikke greier å legge fra deg... i tilfelle noen skulle skje. Gjerne en om noe nytt du kan lære. Bibelapoteket er jo nært... se om du finner noe om å spå i kaffegrut, ganning for viderekomne eller telefonmaning!

SassyStandup sa...

man kan legge kabal på spill123.no Det er gøy :)