torsdag 18. mars 2010

Kaos...

Jeg er ryddenazisten og det faktum at leiligheten min nå er en lett blanding av pappesker, Ikeabager og støv driver meg nesten til vanvidd! Etter mitt to-årige opphold på Nordnorsk Student og Elevhjem (ja, det eksisterer faktisk; studenthjemmet hvor man pakker 130 nordnordlenninger og trøndere sammen og skaper en koselig getto) i Oslo hvor jeg bodde på 16 kvadrat sverger jeg til konseptet en plass til alt og alt på sin plass. På mine 16 kvadrat klarte jeg å trykke inn en seng (hele 120 cm bred), 2 skrivebord, en bokhylle (som var sørgelig fri for koselitteratur), en lenestol, 2 kontorstoler, et bord, en kommode som var kombinert kaffe og tekjøkken samt sokkeskuff, klesskap, vask hvor det tidvis bodde ganske store edderkopper, og stort sett en eller flere henslengte venner. (Det hjelper stort på populariteten at man serverer god kaffe!) På hybelen med det rare i var det imparativt at man ikke bare la noe fra seg, for den minste lille ting på vidvanke førte til at det så rotete ut. Lenge leve galskapen og ryddemanien!

Men tilbake til tema; det ser ut som om en, eller faktisk flere, flyttebiler (og en støvsuger) har vært innom leiligheten og spydd! Jeg pakker, offer, drikker litt kaffe, offer litt mer, vurderer å sy gardiner nå mens jeg vet hvor gardinstoffet befinner seg, danser til radioen, og gleder meg til jeg kan pakke ut hele herligheten i min nye heim. Jeg er så heldig at det ankommer flyttebil på lørdag, og samtidig med denne ankommer også mine tre heldige hjelpere. Heldig for meg, ikke for dem, for jeg teller 29 pappesker med bøker... I morgen den dag skal jeg forsøke å bruke rottebilen (ja, jeg vet, et heller uheldig navn, men han ser ut til å like det) til å flytte hele biblioteket i forkant av lørdag slik at min heldige hjelpere slipper å bære skulderen skeiv...

Så, isteden for å sitte i rotet og rote på pc`en tar jeg meg nå sammen og går i gang med soverommet! Up, up and awaaaaaaaay...

Ingen kommentarer: