tirsdag 27. april 2010

Suppekjøkken her liksom...?

Må vi få ønske velkommen til det Tenkerbellske suverene suppekjøkken! Velkommen velkommen skal du være og neineinei, bare sitt du, så skal jeg geleide deg gjennom hele nummeret her:

Som tidligere annonsert starter suppe-uken i morgen og i dag er det suppekjøkken hvor ikke mindre enn tre fabelaktige supper kreeres etter beste evne.

Suppe 1 består persille, tomat, stangselleri (i mengder), purre og gulrot. Nå skal det sies at jeg ikke liker stangslleri, ikke i det hele tatt, så i utgangspunktet burde jeg jo rase ned i vekt dersom dette er det eneste jeg kan spise. Imidlertid gjør suppen alle fordommer til skamme, og ikke vet jeg om det er den halve bøssen med pepper som gjør susen eller om dette rett og slett er en magisk miks, men dette er faktisk godt! So far so good, folkens!

Suppe 2 ser så god ut på oppskriften at jeg storgleder meg til å smake på den; chili, hvitløk, grønn paprika,  aspargesbønner, purre og nudler. Skuffet kan jeg konstatere at det er denne som blir pytonsuppen, i hvert fall foreløpig. Eneste trøsten her er at chilien kverker det meste av smak, så det bør gå greit å klemme i seg en termos av denne om dagen.

Suppe 3 er i kreering og jeg utbryter for meg selv mens Tom Waits lurer i bakgrunnen: "ohhh: brokkoli!" Dette er en god ohhh brokkoli, all den tid purre har vært allestedsnærværende i resten av suppene. Det skal også være asparges (mmmmmmhhhh), nudler, purre (ja, jeg vet) og tomat her. Og gulrot, jeg glemte gulroten! Denne krydres med Garam masala og koriander, så nå lukter det indisk suppekjøkken her. Spennende!

Disse tre suppene skal jeg spise daglig i en uke, sammen med diverse annet ræl som varierer med dagene. Jeg har målt meg, men dog ikke veid meg, siden heimen mangler noe så essensielt som en vekt. Uansett er det sikkert like greit for jeg kunne jo blitt veid og funnet for lett, og det går jo ikke an, siden jeg har gått på BI i tre år og således burde være en tungvekter! Anyways, det spiller ingen rolle hva vekten sier, det som er essensielt her er at jeg slutter å skyte bukseknapper i øynene på folk.

6 kommentarer:

Bergljot sa...

Ha ha! Det blir en fuktig uke, ser jeg. Lykke til med suppekjøret - og del nå for all del erfaringer (og oppskrifter) dersom det virker! Psssst! Stangselleri smaker pyton.

Tenkerbell sa...

Den har virket på alle mine nære og kjære som har forsøkt den, med det fabelaktige resultat at de faktisk har fortsatt å gå ned etterpå, for dersom man faktisk klarer å bryte i seg så mye suppe som man skal øker man forbrenningen. Jøsses, nå høres jeg ut som den ernæringsfysiologen... Ikke bra! Jeg skal holde dere oppdatert :)

Klatremus i farta sa...

Tror jeg kan trenge en suppeuke før bikinisesongen! Er det mulig å få oppskriften på denne magiske kuren??

Elisabeth, innerst i veien sa...

Følger spent med. Jeg liker å tygge, jeg da....Det var da uhorvelig mye du skulle handle inn og putte oppi disse magiske suppene, men jeg skjønner det må være noe mer enn Toros tomatsuppe for å virke.

Tenkerbell sa...

Klart jeg deler ut oppskrift! Men vil du ikke se om det virker først?

For øvrig var alle ingredienser for 3-4 dager korrekt stappet ned i en litt tung handekurv, så det var ikke så mye som man skulle trodd.

Anonym sa...

Trøste og bære. Virker dette radikalt, skal jeg også prøve. Virker dette sånn littegrann, forstsetter jeg min usunne ferd rakt til fedmeland i kos og gammen. Jeg anser deg herved som prøveklut for prosjekt suppekjøkken (adm.dir. Suppegjøken) og forventer evaluerende rapport etter endt økt.
Lykke til!