lørdag 15. mai 2010

Jeg liker ikke stuen min...

... slo det meg her jeg hadde den forbaskade fridagen! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at jeg skal like den heller. Jeg veksler mellom kjøkkenet (som er veldig veldig koselig) og soverommet (som er finfint), men jeg må altså tvinge meg selv til å oppholde meg i stuen.

Jeg nevnte det for Gartneren i går (etter at jeg hadde tilbragt hele dagen på jobb og var meget fornøyd med det all den tid veldig mange som ellers ikke villet fått hjelp fikk det) og han overrasket meg ved å ha meninger om temaet. Kanskje jeg burde bytte gardiner? Jeg burde fremskaffe et bilde eller to til å ha på den forbrente veggen. Lys, lys er bra, du burde kjøpe en lampe, siden det er så mørkt der. Men jeg liker gardinene mine, de flotte überbillige gardinene jeg har sydd selv med stoff fra Ikea, de er fine. Og ja, jeg er i gang med å fremskaffe bilder til den forbrente veggen, men når man ikke skal ha ferdigtrykte bilder, men derimot ekte kunstner-bilder må man slå seg til ro med at det kan ta tid, hvem vil vel ha uinspirerte hastverksbilder? Lampe, ja, det kan jeg nok få til og han har unektelig et poeng, for det er som en russisk drikkestue der inne så snart klokken har bikket 9 på kvelden. Men alt i alt er jo dette bare ting, så hva er det egentlig som er galt med stuen? Ikke vet jeg, men siden jeg ikke er så veldig opptatt av ting, men desto mer opptatt av mennesker tror jeg det er akkurat det som mangler. Jeg tror jeg ønsker meg flere mennesker inn i stuen min.

Så derfor; come one, come all, og visiter meg og stuen min slik at den blir en fin og god og ikke minst koselig stue! Og hvis noen vegrer seg fordi den er som en russisk drikkestue etter klokken 9 på kvelden lover jeg å tenne de tusen lys hvis de engstelige kommer på besøk :)

3 kommentarer:

frk. Figenschou sa...

ja-a du, tenk om jeg kunne laget en lampe til deg og så kunne du funnet en leilighet til meg i Gøteborg....innaperfectwørld.

Tenkerbell sa...

Se det hadde jo klaffet som snus! Men i Sverige da... Jeg lover på tro og ære at hvis du noen gang får det for deg at du skal bo i Norgelandet skal jeg hjelpe deg med husvære, for her har jeg både kontakter og kunnskaper, men i Sverige, ehm... nei... Jeg forstår svensk omtrent like godt som dansk og russisk, les; nada!
Og spasiba for det :)

frk. Figenschou sa...

ja, hadde det bare vært så enkelt som å skjønne svensk! Det er det svenske systemet som er vanskelig, men 1:a og 2:a-handskontrakter, betalinger for å lese boligannonser og mye fremmed.