fredag 11. juni 2010

En hel uke har gått...

... og her sitter jeg og koser meg med Beatles på en fredag, og for en fredag! Men på veien til denne fantastiske fredagen har jeg jo hatt en rekke andre dager;
  • Det var lørdag, som ble tilbragt med gange opp til fjellvann ( i en temperatur som den inngrodde finnmarking bare vil katagorisere som umenneskelig!). Vel oppe ved vannet satte vi opp telt, fisket, lagde snurring og koste oss med henholdsvis kamera og bok. Det var Gartneren som koste seg med kamera og jeg som koste meg med bok, og dette resulterte i en rekke uheldige bilder av meg som myser, har dobbelthake, etc. Jeg antar det er kanskje (...) 3 heldige bilder av de totalt 79 tatt. Jeg burde, for mitt eget og andres beste, styre unna foto i dagslys. Men altså, fisk og fisking; min usedvanlig kjipe fiskestang dro på land hele 6 abbor og 1 ørret og jeg var stolt langt inni hjertet siden Gartneren, med sin fancy-dyre stang, bare dro inn 3 abbor. En finfin dag, hvis man ser bort fra den lange svette turen opp til vannet. (Eller ved nærmere ettertanke så var den egentlig fin den også, fordi vi delte en fransk øl på en bro og så mange sommerfugler!)
  • Søndag sørget for at Gartneren fikk 3 abbor til slik at han nå bare ligger 1 ørret bak meg, den sørget også for at jeg ble solbrent mens jeg koste meg med godbok. Til middag spiste vi fiskeboller i hvit saus, og før noen nå lurer på hvorfor i all verden vi spiste fiskeboller når vi fikk 12 abbor og 1 ørret på fisketuren kan jeg informere om at finnmarkingen dømte de uspiselige siden de hadde en makslengde på 25 cm. Søringen derimot mente at de hadde vært gode dersom vi stekte de i mel, jeg la ned veto og kastet alle (bortsett fra den ene dumme som stakk meg og som havnet i buskaset) tilbake i vannet slik at jeg kan komme tilbake og spise dem om 3 år.
  • Mandag ja... Jeg husker visst ikke mandag... Jeg antar den ble tilbrakt på jobb.
  • Tirsdag kommer og med tirsdagen hagler det inn møkkamail på jobben, så denne dagen stryker jeg elegant ut av hodet mens Beatles ljomer Get back!
  • Onsdag var nok en fin dag, for på tavla streket jeg opp 7 streker og smilte når jeg kjørte hjem i kveldingen.
  • Torsdag kom jeg meg fra jobb i sekstiden, dusjet, kledde på meg en genser, vurderte å kle på meg en bukse for å gå å møte Gartneren, men før jeg kom så langt sovnet jeg på sofaen. Fortsatt bare i genser og med ett øye åpnet krøker jeg meg i seng i 9-tiden.
  • Våkner (uthvilt som pokker) klokken 07.10 og gleder meg til fantastisk fredag! Og fantastisk fredag ble det, før det på ettermiddagen tikker inn følgende melding: Hei Fine :) Har du lyst til å leke med meg i kveld? Ja! Hva skal vi leke? Være sammen med Tenkerbell-leken :) Ringer deg når jeg er ferdig på jobb!
Og så er jeg så glad som en lerke og kvitrer fornøyd sammen med George Harrison idet han synger sangen Got my mind set on you.

1 kommentar:

Bergljot sa...

Høres ut som at du i hovedsak har hatt en fin uke - iallfall siden du deleter det du ikke gidder å ta med deg videre. Smart jente;-)