lørdag 22. januar 2011

Det er i lørdagen vi ler...

... og det er i lørdagen jeg er på jobb. Nå høres jeg så veldig flink ut at jeg nesten blir litt kvalm av meg selv, så jeg legger til at jeg ikke har vært veldig lenge på jobb, bare litt, og det var veldig hyggelig. Husker du jeg nevnte dette med befaringer tidligere, og i sammenhengen også nevnte viktigheten av å få oppdraget for å få smør på skiva? Ja, det er viktig, dagens befaring resulterer nok ikke i oppdrag, men det var veldig hyggelig likevel, for vi hadde kjemi. Hva? tenker du nå, Har du vært på jobb på en lørdag uten at du får betalt for det? Jepp, det har jeg og det var i tillegg veldig koselig! Det var faktisk så koselig at jeg ga kunden et par free-tips, slik at han faktisk kan gjøre jobben selv, og med det vet jeg at når han en gang går lei av dumme leietagere og mye mas ringer han til meg og så får jeg oppdraget. Dette kan ta fra 1 mnd til 4 år, men jeg har god tid for det er en smilende lørdag og ikke bare har jeg smør på brødskiva, men jeg har endatil en meget fancy ost som skal varmes til kvelds i kjøleskapet.

Midt i lørdagen sitter Gartneren med hodet inni peisen for å fyre opp før han går ned på fjernsynsrommet. Ja, nemlig, fjernsyn hører du. Jeg, derimot, har skjenket meg et glass vin mens jeg knatrer på tastaturet og passer på lammesteken som står til temperering på benken. Det er en veldig viktig oppgave jeg har tatt på meg, men jeg skal bare passe steken til den skal i ovnen, for da er det Gartnerens vakt begynner. Jeg har for øvrig rundet pol-prosjektet mitt (jøss se, ikke bare er jeg flink, nå er jeg visst Nansen også). Pol-prosjektet var 3 billig-viner fra hvert land, for å se om det er mulig å finne rødvin til under hundrelappen som kan måle seg med de man knekker 200 på. Den nærmeste jeg har kommet er faktisk også den billigste jeg har funnet. Må jeg få presentere Jules fra Frankrike 2009 til hele 79 kroner flasken! Litt kort, men absolutt god på smak og rund i kantene (akkurat som meg, så det er jo et kvalitetstempel i seg selv!).

Melissa Horn synger til meg og jeg kjenner helgefreden senke seg (selvsagt avbrutt av en rekke telefoner siden jeg var korttenkt nok til å legge ut 2 billige leiligheter i går) og ser frem til en kveld med mannen jeg akkurat erklærte som den fineste jeg vet.

Ingen kommentarer: