fredag 25. mars 2011

Det var en gang...

... en eks som fridde til meg. Han hadde planlagt hele shmailaisen og hadde til og med bestemt seg for band. Jeg er glad jeg takket nei til både band og bryllup for Gartneren er vokalist i bandet og jeg tror ikke det tar seg ut at bruden er småtent på bryllupsangeren. Ei heller tror jeg det er vel ansett at bryllupsangeren er betatt av bruden.

... en mann som ville ha meg, men som ikke ville ha meg som jeg var. Han jobbet en hel vinter for å smi meg riktig, men så kom våren og all jobben hans var forgjeves for jeg spratt tilbake i støpt form og fant meg isteden en mann som likte meg for meg.

... en mann som likte meg når jeg ikke likte ham og som jeg likte når han ikke likte meg. Han gikk fra oss alle og i natt drømte jeg om ham og han var lykkelig der han var. Det varmer når jeg tenker på drømmen og jeg håper det stemmer at han er lykkelig der han er, for av alle disse tre var han den beste.

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Så fint skrevet, det siste.

Fire kaffe sa...

Kanskje han er gift med deg der han er nå?

Tenkerbell sa...

Det tviler jeg på, for han var ikke noe særlig til gifte-mann :)