mandag 14. mars 2011

Kontofonen min driver ap med meg

På fredag sa den at jeg ikke hadde noen penger, nei, det var jug for den sa at jeg hadde 48 kroner og 74 øre. Siden duppedingsen til nettbanken lå på jobb slo jeg meg til ro med dette og antok at jeg hadde brukt for mange penger på tøys eller at det var trukket en regning jeg hadde glemt at skulle trekkes. I dag på veien til visning tenkte jeg litt mer på dette og ringte igjen kontofonen for å sjekke at dette stemte, for jeg kom fortsatt ikke på hvilken regning dette kunne vært. I dag, derimot, hadde jeg 2347 kroner og 57 øre på kontoen. Jeg ventet ikke lønn, jeg har ikke hatt bursdag og jeg tviler på at Norsk tipping bestemte seg for å gi meg penger siden jeg ikke har tippet lotto på 5 år. Mysteriet er nesten ikke til å bære og jeg logger meg sporenstraks inn i nettbanken så snart jeg returnerer til kontoret. Mysteriet er ikke på noen måte løst der, all den tid det verken er gått noe inn eller ut på kontoen min på nesten en uke...

Så hva er det da? Kontofon-trollet som forsøker å få meg til å spare penger ved å innbille meg at jeg har dårlig råd?

Jeg gir meg ende over og går isteden og kjøper meg et brød. (Mens jeg håper at det er penger på kontoen når jeg er kommet til butikken.)

3 kommentarer:

Fire kaffe sa...

Jeg synes du er litt vel kritisk til damen i nettbanken nå. Har du tenkt på hvor travel og utakknemlig jobben hennes er? Mange krav og ingen tilbakemelding fra kundene? Plutselig ringer 13 stykker på en gang og krever å få oppgitt saldoen, og så må hun prøve å si alt på en gang. Da er hun nesten nødt til å regne ut gjennomsnittet og si det samme til alle. Hvis du har 2347 kr og 57 øre, må noen ha ganske lite. Stakkar dem. Tenk på det, du!

Tenkerbell sa...

Hahahaha, du har unektelig et poeng! Dessuten har jeg tenkt litt på det, og jeg er nå glad i kontodamen, all den tid jeg sparte mye penger når jeg ikke trodde jeg hadde noen penger :)

Fire kaffe sa...

Jeg synes du skal snu enda litt mer på det og si at du har tjent penger. Nøyaktig 2298 kroner og 83 øre, faktisk. De kan du bruke til noe ekstra siden du egentlig ikke hadde dem. Jeg må også ringe nettbankdamen.