fredag 22. april 2011

Og herved erklærer jeg...

... kikhosten for død all den tid jeg klarte å marsjere på en 3 og en halv timers fjelltur på (nesten) Hardangervidda. Dette med at det var nesten Hardangervidda skyldes at jeg hadde så lyst til å si at jeg hadde vært på vidda i påsken, men så informerte gartneronkelen (som altså ikke er gartner, men derimot onkel i relasjon til Gartneren) at dette ikke var Hardangervidda, men veldig nært denne, altså nesten Hardangervidda.


Det ble (tradisjonen tro) kvikklunsj og knekkebrød på toppen og i den grad pusten tillot det vanket det også små anekdoter på turen dit. På veien ned fra dette som var nesten Hardangervidda gikk jeg foran Gartneren med fettere og lyttet til noe som lignet på en meget lokal radiosending (ikke ulikt min kjære Radio Domen) hvorpå de diskuterte en som tidligere hadde vært rar og som muligens fortsatt var det og hvorvidt han nå var singel eller ikke for når de var små pleide de å leie (eller var det låne) filmer fra han og dermed gikk sendingen rett over i filmpolitiet anno tidlig 90-tall. Jeg vurderte å ringe inn en kommentar, men så kom jeg på at telefonen var uten dekning og at det antagelig var lettere å bare åpne munnen, men jeg lot det likevel være og satte isteden opp tempoet bittelitt slik at den iskalde ølen på ventet på hytta ankom raskere.
Hufsetufsen ses ofte når man vandrer på nesten Hardangervidda og dette eksemplaret var usedvanlig vant til mennesker. 

Resten av påska skal være bypåske, og det med god samvittighet siden friluftskvikklunsjen allerede er konsumert, og i ettermiddag blir det biff på supergrillen som jeg kjøpte i et anfall av må-ha i fjor sommer, men som ikke er brukt mer enn 2 ganger. Jeg kunne kjøpt 20 engangsgriller for prisen den kostet, så nå er det grillings for resten av sommeren slik at jeg føler at det var verdt min desperate må-ha impuls i fjor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tenke seg til du.. at du skremte vekk resten av kikhosten like ved Hardangervidda. Jeg kjenner jeg ble veldig opptatt av det radioprogrammet om han som var rar og muligens fortsatt er det og kanskje til og med singel og politianmeldt og radiokringkastet på samme tid... og det nesten på Hardangervidda! Godt du hadde øl og kvikklunsj. (Hva er det med disse knekkebrødene som skal snike seg med ovrealt?)

Tenkerbell sa...

Knekkebrød får meg til å føle meg sunn og tynn og alt det andre som er viktig, for ikke å snakke om krig og fred og religion og sånt! Det får ikke hjelpe at det generelt smaker sponplate, og at de blir vasne på null komma niks, de er alibiet mitt for ølet jeg konsumerer, og med det (samt gartneronkelens feilstilte badevekt) konkluderer jeg med at jeg er en sylslank gaselle som fint kan ta en øl til grillmaten!

Anonym sa...

Henter knekkebrødpakken min tvert og håper ikke mjølbillene har spist den opp i løpet av vinteren... Skål!