mandag 14. september 2009

Change of plans!

Selvsagt! Det er nå en gang slik det er, things change! Men dette var endringer til det bedre:
fredagen forløp som den skulle med litt jobb og en solid porsjon sløving på kvelden. Jeg fikk hjulpet Dalgliesh i gang med saken og vi er nå godt i gang med å få løst dette forferdelige mordet. (Som en apropos legger jeg til at jeg forguder PD James fabelaktige koselige bøker, hvor drapene er rene og relativt ryddige ting, og hvor man blir kjent med karakterene og får sympati for dem.)

Lørdag var jeg, etter en meget fredelig fredag, tidlig oppe og fit for fight! Tjohei hvor det går, og utpå ettermiddagen var jeg ferdig med dagens dont og klar for sprell. Gartneren kom løpende og befridde meg fra den stygge kontor-kaffen og etter en liten tur på butikken lagde til og med mannen middag til meg. Jeg liker å ligge på puffen mens jeg ser kjekke mannen mekke sammen asparges, sopp, chili, løk og hvitløk til en fantastisk pastasaus. Vi rakk også å få med oss kampen mellom Tottenham og Manchester på den lokale fotballpub`en før vi tok et slag biljard. Tidlig kveld og tidlig opp til en fin-fin-fin søndag:
Søndagen opprant med sol på nesen og koselige samtaler i sengen før frokost. Kaffen ble tatt med tilbake i sengen hvor vi så siste episode av Berlinerpoplene på min trofaste pc. Jeg liker mannen som er like glad i sære norske filmer som meg. Finværet lokket og vi snørte dermed våre sko og la ut på byvandring. Målet var kolonihagen og jeg må, særdeles skuffet, informere om at denne er stengt og låst. Det er visst ikke meningen at man skal gå tur i den og beundre hagene til iherdige vestfoldinger. Skuffelsen ble imidlertid snart overskygget av neste etappe på turen idet vi spaserte innom messeområdet og jeg kunne se skøytebanen og igjen begynne å glede meg til vinteren. På veien ned kjøper man avisen og koser seg i hverandres selskap på Brygga mens man i søndagsfreden leser papiravisen. Etter fiskesuppe på Brygga, en liten kosende middagshvil på sofaen samt en anelse lekeslossing spaserer man igjen: denne gangen til koselige pub-villaen hvor det var åpen scene. Etter noen timer trasket vi hjem til kvelds og kos.
Helgen var en perfekt blanding av alle min favoritt-ting: jobb, kos, avslapning, fotball-pub, kos, spasering, sang og god mat. Jeg liker livet mitt og jeg liker Gartneren!

Ingen kommentarer: