tirsdag 15. september 2009

Glem ikke at hver dag blir rakt deg som en evighet til å være lykkelig i...

... sa Phil Bosman, og jeg liker det litt pretensiøse ordtaket. Mandager er ikke for pyser og arbeidsdagen var som å ligge under Nokias kryssild sammen med klasebombende eposter som alle hastet mest! Etter å ha jobbet meg gjennom den verste krigssonen spaserte jeg de 74 meterne hjem og iførte meg vaskehabitten. Ikke noe fjerner en lang og litt rotete arbeidsdag som en skikkelig mandagsvask, og jeg kan stolt legge til at vinduene fikk seg en runde med filla og jeg har igjen utsikt!

Litt utpå kveldingen kommer en kjekk Gartner traskende med en pose full av godsaker og jeg kan imponert fortelle at mannen kan lage mat! Jeg er skakad idet han pakker ut av posen, for jeg var lovet ostesmørbrød. I lovnaden forventer jeg kneip og ost med oregano og ketsjup på, noe som til de grader ble gjort til skamme. Mens jeg ligger på puffen og ser på vakre mannen kokkelere drar han frem sølvløk, hvitløk, chili, kantareller, ost, gourmetbrød og selvsagt det krydderet som det hvite hus kan by på. Jeg fikk servert virkelig gode ostesmørbrød med freste kantareller i sølvløk til samt gode kirsebærtomater og søt paprika.

Når resten av kvelden da kan tilbringes over et solid slag med Millionær hvor jeg storslagent haler seieren i land kan man ikke betrakte det som annet enn lykken, tror jeg. For øvrig ler jeg, og mange av mine venner, av at innbarkede finnmarksdamen fra ishavet faktisk leker med en vaske-ekte søring og er særdeles fornøyd med dette.

Ingen kommentarer: