onsdag 30. september 2009

Tenkerbell megler for livet!!!

Hei hvor det går, sang jeg høyt og skjærende for meg selv mens jeg ringte opp de 15 ubesvarte som på magisk vis hadde oppstått på telefonen i løpet av en times befaring; oppringningene kvitterte med ropende naboer, vannlekkasjer, manglende kullfilter og bioavfallsbøtte, oppsigelser som var sendt til den ikkefungerende faksen vår, oppsigelser som IKKE var sendt til den ikkefungerende faksen vår, leietagere som nekter å flytte, leietagere som nekter å flytte inn, og for ikke å glemme de neste 7 ubesvarte fra samme telefonnummer innenfor den samme halvtimen! Når jeg ringer telefonterroristen tilbake og lurer på hvor det brenner svarer ham nonchalant: "jo, du jeg er litt interessert i den leiligheten du har i Tønsberg, men jeg vil ikke betale mer enn 4500 per måned for 7500 er altfor mye!" Som den høflige, dog nå relativt anspente, megleren jeg er, svarer jeg i (noe jeg tror er) en hyggelig tone: Eier er nok ikke interessert i å leie den ut til mindre enn 7500 all den tid vi nå har 10 stykker som vil på visning."

Mannen slenger så på røret og hadde det ikke vært for at jeg nå sloss med GPS`en som forsøker å lede meg på ville veier ville jeg ringt ham tilbake og forklart hvordan, hvorfor, hva og hvilken!!! GPS`en er for øvrig ment å være den lokalkjente meglers høyre hånd, men jeg merker at idet jeg, som har retningssans som en sentrifugert ullsokk, faktisk aner at dette leder feil, ja da er det rett før en stakkars fotgjenger får søplemekanikken i hodet idet den gule, raserkjørende Smart`en fyker forbi mens finnmarkingen synger for full hals: ohhh what a beautiful mooooorning, ohhhh what a beautiful daaaaaaaay!

Ingen kommentarer: