fredag 2. oktober 2009

Klar for dagen!

Jepsipepsi, jeg er klar som et egg, et relativt bløtkokt et som sådan. I natt ringte telefonen ikke mindre enn 5 ganger mellom 04.04 og (antar jeg siden jeg ikke gadd å løfte øyelokket) 05.56. Det var, under over alle undre, ikke en av mine kunder som terrorringte, tvert i mot var det gartneriet som selv automatisk ringte sin nød til Gartneren som lå varmt plantet i sengen min. Altså, telefonen ringte, jeg skvatt og lette panisk etter den, registrerte at det aldeles ikke var min, Gartneren leter panisk etter den, svarer og dette høres: mhm dsdfn fsdf hkl.
Nå skal det sies at Gartneren antagelig hørte noe mer forståelig, men det var han som hadde telefonen inntil øret og ikke jeg. Jeg spør i villa når han har lagt på hva det er, og han svarer: et-eller-annet-som-jeg-har-glemt gartneriet. Jeg antar at krisen er avblåst siden den automatiske stemmen har fått lettet sitt hjerte i natten og kryper inntil ham og sovner såvidt før telefonen igjen alarmerer av hele sitt hjerte. På nytt hører jeg djf hkks< dfh kdfhksdf smnb. Gartneren legger på og ringer et menneske (en kollega, Ole Lukkøye eller kanskje Kongen...?) og jeg fikk med meg at han sa ordet firkant. Jeg klarer ikke for mitt bare lov å sette dette inn i noen fornuftig sammenheng, verken nå eller i natt, og slår meg til ro med at enten har jeg drømt det eller så sa han noe annet.

Et par runder til med nvccn sdflk fsdlfkj  sdfkj og så var det jaggu på tide å stå opp. Mens jeg sitter her med kaffekoppen og forsøker å få venstre øye til å bli like samarbeidsvillig som det høyre lurer på jeg hva som var på ferde i gartneriet i natt. Jeg ser for meg at leder-palmen tok ansvar idet temperaturen falt under akseptert temperatur og trykket på panikk-knappen. Eller kanskje det var en koselig liten husfred som var overfalt av tre grønnplanter som har "gone bad". Muligens har det automatiske vanningssystemet klikket og hele bestanden av grønne fine planter i ferd med å omkomme av en nattlig tsunami av uant omfang. Det som antagelig har hendt er vel at grønnplantene arrangerte fest og så ødela husfredene i hjørnet hele partyet (som de surpompene de er) når de ringte politiet (les; Gartneren med de pene hendene).

Hei hvor det går og tre ganger tre hurra for fredag!

2 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Ja, mem selv om man er på partay så trenger man ikke å drive og eksere med telefonen.

Det er da vanlig god planteskikk.

Tenkerbell sa...

Jeg tror disse husfredene er noen skikkelige party-poopers!