fredag 16. oktober 2009

Og vi ønsker det rene skjære vanvidd velkommen!

I hodet løper impulsene fullstendig amok, mens de venter på noe å bruke tiden på. Mens stressnakken ønsket seg en fredelig fredagskveld med bok, roper magemusklene på moro! Det lille jeg har av impulskontroll har mer enn nok med å tøyle trangen til å dumpe Gartneren, som fornuften har lagt i bakhodet for å oppnå bittelittegranne flere streker på tavlen. Magen derimot ønsker alle gode følelser for Gartneren hjertelig velkommen og den er litt trist fordi han ikke konstant taster fra det store utland. Selvstendigheten forstår ham veldig godt og har lagt ut en underskriftskampanje på høyre skulder hvor det fremgår at man skal la ham i fred i ferien og så anta at han kommer frisk og fin tilbake til leken. Mens alt dette pågår går mitokondriene fullstendig i staver over at Jimi Hendrix ljomer fra høytaleren uten at dette medfølges av ølrensende jobbing for nyrene! Fornuften, derimot, ser frem til å legge seg tidlig og så stå opp enda tidligere for å begrave seg i papir gjennom hele lørdagen. Høyre fot har gnagsår og sier seg hjertens enig med både fornuften og magen, mens venstre fot har iført seg rockerytmen og allierer seg med mitokondriene og nyrene i deres salige sang for en øl.

Jeg har vurdert å gå i dusjen, men er redd for at venstre fot, mitokondriene, magemusklene og nyrene anser dette som en storslagen seier og dermed hinker meg rett til puben, derfor lar jeg isteden høyre fot lede meg til sofaen og lar fornuften, magen og høyre skulder hvile mens jeg bestemmer meg for ingen verdens ting! Sorry boys, stressnakken gikk av med seieren i dag...

God fredag fra det Tenkerbellske kaotiske hode!

Ingen kommentarer: