lørdag 17. oktober 2009

Hva? Har De ikke fjernsyn???

Niks, jeg er ikke innehaver av et fjernsynsapparat, ei heller er jeg innehaver av NRK-lisens selv om jeg gledelig hadde betalt en liten andel av denne i ren og skjær entusiasme av at jeg faktisk får lov til å høre på radio! De eneste gangene jeg savner tv er når jeg benker meg ned med neglelakk og neglefil, for dette er vel noe av det kjedeligste man kan bedrive og det lar seg faktisk ikke gjøre å fikse negler samtidig som man leser bok, tro meg, jeg har prøvd. De aller fleste reagerer på opplysningen med følgende 1.kommentar: Men hva gjør du på kveldene da? Hvorpå jeg svarer: Andre ting! Jeg vet ikke hva jeg gjør, bare andre ting... Jeg sitter ikke og koper i den retningen hvor tv`en skulle vært, for dette med å ikke ha tv er et bevisst valg og jeg vet at dersom jeg skulle finne på å ombestemme meg ligger kabelsignalene rett inne i veggen og jeg kan nårsomhelst gasse meg i Hellstrøm, Cæsar og gud vet hva annet! Nuvel, når menneskene får summet seg litt er gjerne 2.kommentaren deres: Ja, nei, vi ser nå ikke så mye tv vi heller.... Neivel, svarer jeg, og tenker tilbake på 1.kommentaren deres. Men det skjeller vel ikke meg hva andre velger å bruke kveldene på, for jeg har i grunnen mer enn nok med å styre mine egne kvelder.

Tv til side; jeg har et ordentlig kjærlighetsforhold til Tivoli-radioen min som bor på badet! Den ljomer i leiligheten hver morgen og jeg koser meg i selskapet til skravlerne. Jeg har en radio i hvert rom, men når jeg koser meg alene er det Tivoli-vidunderet som får mest oppmerksomhet. Spotify får bo i stuen på kveldstid og jeg innser at jeg har det jeg trenger i disse to. Tivoliradioen min er forresten en bereist blå liten devil, da den har vært med meg på diverse pikniker, strandtur, Spania og annet fjas jeg måtte finne på å ha bedrevet! Fine fine fine radioen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanksje du får tid til å lese aviser også du ... Jeg rekker nemlig ikke begge deler.. Mulig jeg er en såkalt slow reader... men Hanna Montana det får jeg med meg om jeg vil eller ikke... har da en tennåringssønn må vite.. akk jah! Jeg husker jeg som nyutklekket voksen ikke hadde tv.. det var den tiden jeg fikk gjort så mye... Det fine med tv er å kunne legge beina på salongbordet uten å oppdage at du gjør det... (for da må du jo ta de ned igjen..)

Tenkerbell sa...

Mine ben ligger ikke på bordet, men derimot stdig vekk på motstående barkrakk mens jeg saumfarer det store internett. Likeledes hender det ofte, og da i særdeleshet i går kveld, at de ligger flettet inn i hverandre på herlige utbyggede sofaen som jeg er så glad i at det nesten gjør vondt i hjertet! Når jeg blir stor skal jeg slutte med sløvingen, jeg lover!