tirsdag 3. november 2009

Jeg sitter i baren...

... vel og merke min egen bar. Mens blomkålsuppen putret bak meg tenkte jeg på hva kveldens innlegg skulle handle om, for innlegg måtte det bli, jeg er da savnet, må vite! Innlegget kunne handlet om at jeg ble en finfin Betty Boop og hadde ellers en fortreffelig helg, men det føles så lenge siden at jeg vet ikke helt om jeg kan formidle det. Isteden kunne innlegget handlet om at jeg i går var på quiz og at vi, under over alle undere, kom inn på topp ti på quiz`n, men så lenge ikke alle er tilstedeværende på quiz`n, og dermed ikke kan kommentere hvor sinnsykt vanskelig den er, får vi heller la det være.

Kveldens innlegg handler om at jeg sitter på barkrakken min, kledd i den kjolen som er så stygg at jeg blir redd når jeg går forbi speilet! På beina har jeg dratt på et par nuppesokker som jeg elsker, og toppen av hodet ser man den korrekte gjengivelsen av en fraggels frisyre siden himmelens makter insisterer på at vi i Vestfold har fortjent syndefloden. Som man sikkert skjønner skal ikke Gartneren komme hit å leke i kveld, jeg skal isteden kose meg helt alene sammen med Jeffery Deaver, og det er jammen på høy tid tenker jeg, for Deaver er krøllete i permen av å ligge i den bløte vestfoldske vinduskarm på vent. Det er sjokolade i kjøleskapet, som jeg er redd kommer til å truttne hvis den ikke blir spist snart (la meg nå leve i troen, hva?), og mitt gudbenådede fleecepledd lokker i sofaen. Men før jeg krøller meg selv, pleddet, sjokoladen og Deaver på sofaen skal jeg komme med et par småinnlegg som burde vært skrevet i løpet av de siste ukene, men som forsvant i jobbskoene:
  • Jeg er sliten! I dag holdte jeg på å begynne å gråte når jeg klemte fingeren i dørkarmen idet jeg dro fra en visning. Til info: jeg gråter ikke! Det er derfor noget betekningsfullt at en ussel blå negl skal vippe meg av pinnen.
  • Jeg saumfarer restplass.no daglig etter ett varmt sted hvor jeg kan tilbringe julen! Og før noen nå påbegynner klagesangen om at det ikke går aaaaaaan å tilbringe julen på sydligere breddegrader; Jo, det kan jeg, det vil jeg og det skal jeg! Hurra for bok, bar og basseng!
  • Noen har lurt Beoynceè inn på Spotify-listen min og jeg holdt på å klikke når jeg stod i dusjen og ikke fikk forhindret damen fra å gaule venstrekneet mitt grønt! Dumme damen!
Mens jeg nå trekker inn i lounsjen for en liten passiar med Deaver kan jo du legge igjen en liten kommentar, slik at jeg blir glad igjen og slutter med dette tullet med sliten, grining og annet vissvass som jeg aldeles ikke har tid til.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*Grining er kult! Basta. Det gir variasjon om ikke i hverdagen (akkurat som sjokolade ikke er kult om man spiser det hver dag)så fra tid til annen. Foreslår slik skikkelig sliten-grining som automatisk går over i fårete meningsløs latter. Liker den best.
*Bok, bar, basseng kontra slaps, gavestress, svidde svisker og barnåler i føttene... Nå gjorde jeg valget enkelt for deg hva?
*Jeg er misunlig fordi du har sånn spotify greie som jeg ikke skjønner opplegget med helt.. (Hah! det ville jeg aldri i verden hatt lissom...) Men Beonceee næii hun kan du bare ha for deg selv.

Klatremus i farta sa...

Syntes du var veeeeeeldig fin Betty Boop jeg, og selv Betty Boop gråter litt innemellom har jeg hørt. Dessuten er en tåre i ny og ne sundt, får renest opp i systemet et du!
Ha ha, spørs om ikke den Beyonce låta var en liten virus fra helgen gitt, hi hi, aner ikke hvem synderen er men...
Hva i alle dager skal du til syden for i jula??? Du som syter og klager når sommeren blir for lang og ønsker vinter, kulde og snø velkommen??? Nei, du er ikke lett å bli klok på gitt, er vel derfor jeg er så glad i deg det :-D

Tenkerbell sa...

I går på morgenen, ca. 08.45, satt jeg og skrev en lang fin tilbakekommentar til dere begge, men så kom jeg borti en knapp, alt ble borte og jeg ble så sint at jeg bare gikk på jobb isteden. Nå sitter jeg og forsøker å komme på hva det var jeg skrev som var så morsomt, men det får jeg ikke til, så da er dere like fri! Så det så!!!