onsdag 23. desember 2009

Det regner...

... og den rosaroede huden min faar hvilt seg. Jeg klikker meg inn paa pc'en i resepsjonen etter aa ha betalt en haandfull euro'er. Jeg skal lese blogger, sjekke facebook, jobbe litt og kanskje lese et par nettaviser. Rundt meg svever en tjukk 12aars gammel britisk gutt i bare badebuksen mens han vekselvis plystrer og synger. I tillegg vitner odoeren om at selv om han er ifoert badeshorts har han ikke badet paa en stund. Jeg vet at man ikke skal klikke paa barn og jeg vet at det ikke er hans skyld at han verken har dusjet eller har oppdragelse, men idet han lener seg over skulderen min mens jeg leser jobbemail flekker jeg tenner og kommer med en saerdeles utrivelig DO YOU MIND??? Yes, svarer han og rister paa pengene i shortsen. MOVE snerrer jeg og han rygger bort.

Drittungen overtok en av de andre pc' ene og sitter naa paa skraas overfor meg og forpester omraadet med baade lukt og sang. Jeg merker at hvilepulsen gaar sin vei og jeg puster dypt, faktisk saa dypt at jeg nesten brekker meg. Fyttehelvette, det er rett foer jeg kaster ungen i bassenget!

Det jeg velger aa ta med meg fra denne lille erfaringen er at jeg fortsatt er sliten og til dels folkesky. Jeg trenger utvilsomt 2 dager til ved bassenget og deretter tror jeg jammen meg at jeg har booket armkroken til Gartneren for en kveld (og forhaapentligvis en natt). 2.juledag skal tilbringes paa konsert og jeg gleder meg til oel, musikk og morsomme venner! Ae glaer mae, hoerer dere!

2 kommentarer:

Lykken er... sa...

Illeluktende, overvektige og frekke britiske barn kan en med god samvittighet kaste på havet. Og jeg er ikke det minste misunnlig fordi jeg må ferie jul et sted der tastaturet har æ-ø-å. (Siste setning kan inneholde små spor av ironi)

Anonym sa...

WII HOERER!!!!! KOMM HEM IGJENN!!! Ingen twelwe-åring luktar illa her omkring... Pust dypt och calm... dette går fint. Her er det grevinnen og hovmesteren, øl og akkevitt og Santa Claus is comming to town, tonight!...