mandag 25. januar 2010

Det er utvilsomt et og annet hode som er mer rotete enn mitt...

... tenkte jeg idet Drammen kommune, som ønsker å leie en leilighet, ringte meg og sa at Drammen kommune ikke kunne leie leiligheten med mindre jeg klarte å fremskaffe noen papirer som sa at Drammen kommune hadde godkjent den. Jeg, som det enkle hodet jeg er, lurte på om ikke Drammen kommune selv kunne fremskaffe noen papirer som Drammen kommune hadde stemplet, men det kunne altså ikke Drammen kommune for de hadde mistet byggesaksmappen som der alle papirene som Drammen kommune hadde stemplet var. Ja da så, tenkte jeg, og nå lurer jeg på hvor mange ledd tilbake jeg må på eierrekken før jeg finner et papir til Drammen kommune som Drammen kommune har stemplet sitt fine Drammen kommune-stempel på...

Når det er sagt vil jeg gjerne skryte litt av at jeg i helgen har vært et formidabelt kjerringemne og laget ikke mindre enn 2 ordentlige-fra-bunnen-av-husmannsmiddager; fiskegrateng og kjøttkaker med kålstuing. Men det sier jeg bare, dette blir ikke noen vane, selv om jeg koste meg storveies både under laging og under spising! Fordelen med dette hjemmelagede middagspetakkel er selvsagt at jeg, når jeg kommer hjem som en utvasket vaskeklut, faktisk har rester som ikke lukter soyasaus i kjøleskapet og antagelig vil få futten tilbake når jeg har varmet opp, og fått spist, denne ordentlige middag!

Når jeg likevel er i gang med å skryte vil jeg få legge til at jeg for tredje gang på en uke har stått opp klokken 06.00 for å dra mitt usedvanlig morratrøtte legeme bort i svømmehallen før jeg starter på dagen med kaffe og sigaretter et par timer senere. Jeg og godeste Sassy Standup har startet Jakten på Sommerkroppen 2010, og jeg er overbevist om at vi er ute i meget god tid, siden vi bare så vidt rakk å få med oss at nyttårsforsett-menneskene var innom svømmehallen for så å forsvinne igjen i slutten av januar. Jeg er likevel på ingen måte en fanatisk jakter på Sommerkroppen 2010, for i dag spiste jeg en solid trekant med Toblerone uten å være verken flau eller beskjemmet, og jeg tenker som så at alt jeg spiser, og ellers forpester kroppen min med, ville den uansett fått uten svømmingen og at jeg i dermed alle tilfeller går seirende ut av duellen!

Om bare 3 korte dager reiser jeg til den Danmarkske hovedstad for å vandre hånd i hånd med Gartneren, fnise, spise (ikke fise) og gå på konsert. Jeg har endatil rukket å google opp sushi-restauranter i storbyen, for nå skal jeg se om det er slik at jeg faktisk ikke syns noe om sushi. Jeg har smakt sushi her i vakre Tønsberg, men er aldeles ikke himmelfallen, slik en del av mine venner er... Jeg syns det er smakløst og litt rart, dog ikke stygt som jeg antok jeg ville synes. Jeg tror måten å teste dette ut på er å gå på en restaurant hvor de har en laaaang meny, og hvor det tydeligvis er viktigere hva du vil ha enn hvor mange biter du vil ha. På en av disse flotte restaurantene jeg fikk googlet frem hadde de en 4 siders meny og jeg tror det er denne som får æren av å avgjøre hvorvidt jeg faktisk liker rå fisk, tang og ris.

Nå må jeg lene meg tilbake å pugge Romerike, altså ikke Romerriket, slik at vi kan hente inn de 4 sure poengene man kan hente inn på spesialtema på quiz`n på Maskinistenes Hus. Så i morgen, hvis du kommer på noe du lurer på om Romerike, og jeg spesifiserer igjen at det ikke er Romerriket men derimot Romerike, er det bare å sende meg en epost så skal jeg svare i vilden sky!

PS: Kjøttkakene mine er bedre på dag nummer 2, så da vet vi det!

1 kommentar:

Sexy Sadie sa...

Kommunal saksbehandling på sitt beste eller på sitt verste....