mandag 1. mars 2010

En hest, en hest, mitt kongerike for en hest...

... men det var ikke en hest jeg fikk. Derimot fikk jeg en pris, en bloggpris, og jeg er både ydmyk og glad. Prisen ble gitt meg av Tante Grønn, som skriver en god og varm blogg om livet og vanskelighetene man finner på veien gjennom det. Poenget med denne prisen er at den skal vandre gjennom veven båret av de fine bloggene ved hjelp av følgende regler;

- Kopier awarden til bloggen din.                                                                      
- Link til den personen som ga deg awarden.                                                     
- Fortell 7 interessante fakta om deg selv.                                                          
- Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.                                 
- Link til deres blogger.                                                                                     
- Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.
Interessante fakta, ja, skal vi se... (oioioi, nå har jeg kikket på ett-tallet i 5 minutter uten å finne en åpning... Må de virkelig være interessante...? Jeg tenker nei, fakta er fakta, og fakta på lørdag eller laurdag og i dag er det søndag så da blir det bare fakta!)
  1. Jeg snakker annerledes på jobb enn hjemme. På jobb har jeg laget meg en slags seminordlenningsdialekt med en rekke riksmålske ord siden ingen forstod de nordnorske ordene,og når det ringer noen privat mens jeg er på jobb blir jeg flau fordi jeg har rare-dialekten inne. Likevel registrerer jeg at det er på jobb folk skryter av at jeg har beholdt dialekten (selv om det er den rare-dialekten jeg har laget selv de hører) mens folk på privaten erter meg for dialekten (selv om de hører den ordentlige). Pussig...
  2. Musikk påvirker humøret mitt i så stor grad at når jeg er trist kan jeg sette på favorittsangen min av Knudsen og Ludvigsen ( Knutsen & Ludvigsen – Feskhandler Thorske ) og bli umiddelbart glad. På samme måte blir jeg trist og melankolsk hvis musikken er det, og sint hvis det brøles og trommes mye i musikken. Jeg bruker musikk til å skape den sinnstemningen jeg vil ha, og det er sjelden, ytterst sjelden, det ikke virker. Men så tenker man at da kan jeg jo være glad alltid, men det er visst ikke slik jeg fungerer, for av og til trenger kroppen at jeg er melankolsk og rolig for å sette på plass alt jeg lager (både i hodet og i verden) når jeg er hyper.
  3. Jeg kjøpte hus sammen med en mann 10 dager før jeg fylte 21 år og så var jeg voksen, etablert og ordentlig (folkens, jeg strøk sengeklærne!) i 6 år før jeg bestemte meg for at dette ble helt feil. Vel, det var riktig da, men ble feil senere. Nå lever jeg en tilværelse som jeg antagelig skulle hatt unnagjort før jeg ble 23, med leid leilighet i sentrum og ny kjæreste som det kiler i magen sammen med. Når jeg blir 67 år reiser jeg sikkert på interrail før jeg tar meg ett år på folkehøyskole.  
  4. Jeg har en viss mengde med mennesker som jeg liker og mot disse er jeg lojal til det nesten latterlige. Alle andre, ja absolutt alle andre, tar jeg springfart og skiter i. Det er dette som er den stygge siden min, for når det skjer noe med noen jeg ikke bryr meg om ler jeg. Og hvis det i tillegg viser seg å skje noe med noen jeg ikke liker ler jeg stygghøyt av skadefryd. Jeg er ikke et hyggelig menneske!
  5. Jeg gleder meg til å bli 30, så mye at det nesten er litt latterlig. Jeg gleder meg til fest og moro, jeg gleder meg til å si at jeg er 30 (for nå er det bare rot, og jeg husker nesten ikke om jeg er 27, 28 eller 29) og jeg gleder meg til å fortelle folk hva jeg ønsker meg!
  6. Min absolutte favorittbok er pinlig nok boken Hemmelig fortid av Judi James. Jeg har lest pocketutgaven jeg har så mange ganger at det flyr løse ark av den hvis den ikke holdes sammen av pakkebåndet jeg har rundt den. Jeg fikk en hardback-utgave og denne står nå i fare for å lide samme skjebne. Boken er en usedvanlig karakteristisk husmor-porr, og jeg syns det er pinlig å si, mellom de sikkert 1000 bøkene jeg har, at dette er favoritten min.
  7. Jeg er en dårlig taper og en verre vinner. Jeg elsker å spille spill, alle slags spill, og jeg blir rett og slett sint når jeg taper. Rett nok blir jeg like fort glad igjen når jeg vinner neste runde, men det er verre for da hoverer jeg så mye at de rundt meg nesten spontanspyr. Jeg klarer for øvrig ikke å ta meg sammen, verken når jeg taper eller når jeg vinner, og dermed er det sjelden noen som vil spille noe som helst med meg. (Gartneren hevder for øvrig at jeg har en uforholdsmessig mengde flaks, men stemmer ikke. Jeg bare hoverer så mye når jeg vinner at han glemmer at han også vinner.)
Og nå til den morsomme delen av prisen, for det er en rekke bloggere som fortjener prisen fra meg. Jeg vet  imidlertid at en del av dere allerede har fått den på dens vei gjennom veven, men siden jeg har andre begrunnelser enn dem dere fikk den av får dere den enda en gang!
  • Frøken Plosiv som skriver om livet, både som privatperson og som lærer, og på veien gjennom ordene hennes lærer vi at lærere er folk og at jobben til lærere er langt fra så enkel som den jevne mann i gaten skal ha det til. Jeg skulle ønske jeg kunne lest tankene til en lærer når jeg selv var elev og jeg håper at mine (eventuelle) fremtidige barn er så heldig at de får et så engasjert menneske som dette til klasseforstander. 
  •  Marina blogger om hverdagen og rariteter som dukker opp i hodet. Velskrevet, åhh så velskrevet! Hun bor, så vidt jeg kan forstå i Junaiten og det er klart det blir morsomt når hun i tillegg til mye annet morsomt kan fortelle oss om de gale amerikanere. Inn og les, folkens!
  • Frøken Figenschou forteller om livet i et forrykende tempo. Kunstner, finnmarking og full av betraktninger om alt fra snø til bergensere til varmedress! Hvis du nå syntes det hørtes litt mye vinter ut vil jeg anbefale at du kikker innom arkivet og da finner de morsomme anekdoter fra sommeren!  
  • Jakob Arvola er bloggen jeg fant for bare en liten uke siden på Sonitus. Flott skrevet og jeg anbefaler spesielt føljetongen de syv dødsynder.
  • Slike jenter forteller om livet til slike jenter, og det er så morsomt! Både Slike jenter og Fræken Figenschou får meg til å ønske å være en bedre morsommere blogger!
  • Verden sett fra Sofienberg er rett og slett verden sett fra Sofienberg. Damen som filosoferer like lett over spill og serier som over egne opplevelser og tanker. Vakkert!
  • Webtussa er intelligent, morsom og utfordrende, mens hun midt mellom alt dette blogger om livet sitt, som for øvrig er like spennende som enhver tv-serie produsert til dags dato. Kategorien Dronning Sirupsnipp har talt anbefales for de av dere som ønsker dere et dypdykk i arkivet!
Alle disse (samt en god del andre) bor på venstre side i bloggen min og jeg blir så glad når de har oppdatert! Midt i kaffen er det få ting som gjør morgenen bedre enn et innlegg fra en av disse flotte folk i Tenkerbells Hall of Fame! Gratulerer og vel skrevet, folkens!

1 kommentar:

frk. Figenschou sa...

oi! jeg må takke og bukke og slutte å skive så mye om vinter!