torsdag 25. mars 2010

Vekkelsesmøte...?

Å være på kurs i regi av Norges Eiendomsmeglerforbund er som å være i kirken og overvære en gudstjeneste, bare at her er bibelen Norges lover og presten er en jurist. Det er ikke verken amen eller nattverd som får meg til å trekke sammenligningen hit, men derimot det faktum at jeg en stund ut i kurset ikke lenger vet hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg mister fullstendig grepet på normal oppførsel et stykke ut i ny matrikkellov og derfra går det bare nedover idet jeg blir meget oppmerksom på at jeg snor meg som en slange i stolen og at det klør på nesen hvert 5.minutt. Jeg gløtter bort på de andre og forsøker å te meg som dem; ikke klø, ikke skifte sittestilling hele tiden, altså sitt i ro!

Jeg ønsker meg et vekkelsesmøte istedenfor en gudstjeneste, der hele forsamlingn spontant løper ut i lovsang om ny matrikkellov! Jeg vil være der når aldrende eiendomsmeglere klapper takten mens predikanten (les; fortsatt juristen) entusiastisk legger ut om himmelriket og anleggseiendommene der! Jeg lover å være damen på første rad som konsekvent roper amen og førstemann til å bryte ut i sang!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trenger dere noen til å stå ved døren å ta inn kollekten?

Tenkerbell sa...

Se, det klarer NEF helt på egen hånd all den tid jeg betaler hele 10 000 i året for å være medlem! Hvis du kan starte opp et konkurrerende forbund melder jeg meg inn umiddelbart! Dette kan for øvrig bli din nye karriere, ser jeg for meg, der du oppretter konkurrende forbund som vektlegger de viktige ting i livet, som venner, vin og sang!

SassyStandup sa...

Det er i alle fall popcorn og softis på vekkelsesmøtene da- ska'kke kimse av det :)

Tenkerbell sa...

Det var ikke popkorn, det var ikke softis, det var ikke vafler! Det eneste vi fikk var en tørr baguett og det er vel kanskje noe av grunnen til at jeg er bitre-Birgit over her...