torsdag 1. april 2010

Hæppi påska

I går kveld var det fredag, en god fredag med mat, litt vin, et par sider bok og en aldri så liten dupp på sofaen. I dag er det søndag med søndagsfrokost, nettaviser og kaffe. I morgen er det mandag, men ikke en mandag som de andre mandagene, for denne mandagen skal jeg traske ned å ta sol før jeg spaserer til jobb og koser meg alene på kontoret. Når jeg er ferdig på kontoret har mandagen blitt til fredag og jeg antar at den blir like koselig som gårsdagens fredag. Deretter følger lørdag, søndag og jaggu meg enda en søndag. Dette blir en fin uke, kjenner jeg.

Fjorårets påske var en forfyllet en, en rall jeg ikke har sett maken til på veldig mange år. I fjor var jeg på polet dagen før påsken satte i gang og handlet mer enn tre dumme kan drikke, herunder også en flaske med Four Roses. Tanken var visst noe sånt som; jeg vil ha whiskey og jeg vil ha blomster! Da tar jeg med en flaske Four Roses, slår to fluer i samme smekken og sparer meg en tur på blomsterbutikken. Nå ville forsynet ha det sånn at denne flasken ikke gikk med i dragsuget i påsken og den ble isteden med meg på Myrafestivalen som gikk av stabelen i mai. På Myrafestivalen ble flasken brukt til å skjenke både meg selv og denne Gartneren akkurat så animerte at han syntes jeg var vakker og jeg syntes han var herlig og vips så var flasken tom, men han er fortsatt herlig og alt er flott! Nå får jeg blomster, uten å kjøpe blomsterlignende ting til meg selv på polet, og jeg har en å dele litt whiskey med når det passer seg sånn.

Under snøen ligger våren og jeg akter å gjøre en hederlig innsats med å hjelpe den fram i lyset. I går kveld, altså første fredagskveld på en uke, stod jeg og Gartneren og tok en sigarett i kveldens mulm og mørke på terrassen. Vi kikket på de store pottene og han avgjorde hvem av kvistene i pottene som det fortsatt stod til liv med og hvem som vinteren hadde tatt med seg til de evige blomsterbed. I en av pottene har kvasten gått over til den andre siden, men Gartneren trøster med at han skal plante noe i den. Noe fint og koselig som kan holde meg med selskap i sommeren. Om jeg vil ha ensfarget eller flere farger blomster i den store krukken? Veeeel, jeg liker best når det er en farge, men Sassy Standup blir så glad når det er mange farger samlet sammen, så jeg tror jeg vil ha alle fargene du har. Jeg blir glad når menneskene rundt meg blir glad og jeg skulle ønske jeg visste oppskriften på å få alle like glad som det Frøken Standup blir av farger...

Jeg er nesten fristet til å slenge på et rosasukkerspinnblogg-spørsmål her på tampen... Vel, deggeren ta, det er påske og det er søndag (i hodet) og i morgen er det mandagsfredag og jeg skal sende ut 400 brev om energimerking, så her kommer det (think pink!):
Hva gjør deg glad?

1 kommentar:

juni sa...

Fredag, søndag, fredag lørdag, søndag, søndag: Ei fantastisk uke spør du meg :) Måtte vi få mange slike.
God påske