tirsdag 25. mai 2010

Myrafestivalen...

...er vel overstått og jeg har overlevd, uten større skavanker enn et blåmerke på hofta, en flis i fingeren og et snev av skjelvende hender på søndag; altså en strålende festivalhelg!

Været var fantastisk, bandene var over all forventning og det kom langt over 250 mennesker. Dette vet jeg fordi jeg hadde laget 250 festivalpass, gikk tom for festivalpass i 22-tiden og deretter brukte et kvarter på å henge oppunder taket å skjære ned takpynt fra i fjor som jeg omgjorde til nødpass. Nød lærer naken kvinne å spinne, eller i vårt tilfelle; nød lærer brisen kvinne å henge oppunder taket med en rambokniv mens bandet TUSH spiller god og høy rock til publikums store glede! (Nevnte jeg at jeg hadde på meg kort-kort miniskjørt?)

Elling Sollie Hem, trubaduren som eminente Sassy Standup booket, klarte det kunststykket å få 70 personer med på allsang klokken 16.30 på ettermiddagen og idet han dro i gang med Hey Jude hadde han både meg og resten av publikum i sin hule hånd. Ila Auto tok over for trubadur Hem, og som alltid leverte de morsom og koselig konsert, med spøking mellom låtene og klappende allsang.

Barneavdelingen på sykehuset, som dessverre ikke fikk vært med på festivalen (naturlig nok, siden festivalen bestod av en solid mengde beduggede mennesker) kan likevel glede seg til å motta en ikke-ubetydelig sjekk.

Konklusjon: jeg har blitt brun, jeg har ledd, jeg har kost meg med øl i solen, jeg har sunget, jeg har smilt, jeg har løpt, slått opp telt, slått ned telt, sovet i telt (både mitt eget og Gartnerens), jeg har drukket whiskey, jeg har spist pølser, egg, pølser, pølser og hamburger, jeg har smugkikket på Gartneren som gikk rundt og var kjekk, og jeg har presentert meg selv som Gartnerens kjæreste, jeg har avslått 3 forslag om å bli med å kikke på bussen og til sist, men absolutt ikke minst: jeg har fått vært med å forberede, avholde og nedrigge Norges hyggligste festival; MYRAFESTIVALEN!

5 kommentarer:

Lina sa...

Måtte klikke meg inn på Stutmyra-siden å sjekke ut hvilken festival dette er. Ikke verst å være den billigste og desidert hyggeligste festival. Det frister!

Blir dårlig med festivalgjenging på meg i år, men trøster meg med at andre koser seg masse da.....blæh.. ;)

Anonym sa...

Jaja, der gikk du og var glad og brisen (+/-/+++)og ble både brun og vakker, mens jeg holdt meg borte av unaturlige årsaker. Siden jeg led av antibiotikans fortreffelige konsekvens i mageregionen, anslo jeg at måtte ha slått opp min telt like foran inngangen til utedoen og overvært konsertene fra dets eminente sete til stor fortvilese og forargelse fra andre festivaldeltagere. Alternativet var å montere et reisetoalett inne i buksa men følte det ble litt mye så jeg holdt meg hjemme. Neste år skal jeg ikke spise noe på resept i mai, har jeg besluttet.

Tenkerbell sa...

Jeg mener å huske at dette er tredje året du presterer å gå på medisiner idet Myrafestivalen går av stabelen og jeg kan i den forbindelse love deg at neste å blir det satt døgnvakt på deg fra midten av april!

Anonym sa...

Hahaha! Jeg tror det er noe medisisk feil med erindringen din (eller er det min?)
Setter pris på døgnvakten og lover å spise masse c-vitamin neste vår og holde meg unna å sitte på marka før gjøken har galt. Som min far sa; for da kan du få "gust". Jeg vet ennå ikke hva gust er... men mener bestemt det ikke var det jeg hadde...

Tenkerbell sa...

Ja, stemmer, i følge min venninnes mor kunne man ikke gå barbeint før gjøken hadde galt. Ulykkeligvis er det ikke en eneste gjøk på øya i ishavet, noe som effektivt sørget for at vi ikke fikk gust, for øvrig verken da eller senere. C-vitaminer eller ikke, jeg fastholder at det settes døgnvakt på deg!