fredag 21. mai 2010

Tenkerbell reiser til gards

Da var dagen her, Myrafestivalen starter offisielt for meg klokken 09.30, altså idet jeg legger ned det eksterne skrivebordet og reiser til gards. Kastoppteltet er funnet (etter en time hvor jeg joggende pendlet mellom klesskap, gjestekott og bod, stadig mer desperat), whiskey`en er pakket, antrekk er slengt oppi fjellsekken og festivalpassene står i kasser på kjøkkenet.

Gartneren kom innom på morgenen med sitt telt siden jeg har lovt å være godt kjerringemne å snekre det opp for ham. I den forbindelse vil jeg gjerne redegjøre for mine kjerringegenskaper;
- jeg setter gjerne opp telt.
- jeg baker en usedvanlig god ostekake, med oppskriften fra min Tante Lillian.
- det hender jeg lager mat, og blomkålsuppen min er til og med god.
- jeg stryker gjerne klær og har endatil strykebrett.
- jeg kan reparere dongeribukser og sy gardiner.
- jeg ler mye (og dette føler jeg er det desidert viktigste!).

Dere får ha en herlig pinsehelg!

4 kommentarer:

Bergljot sa...

Kastoppteltet? Det høres ut som et telt som har vært på fest før;-) Er dypt imponert over kjerringkompetansen din. Du er definitivt godt over snittet! (Men kjerringer flest ler ikke så mye, ikke etter en stund iallfall. De gneldrer). God helg;-)

Sexy Sadie sa...

God helg til deg også.

Tenkerbell sa...

Det er forskjell på et kastopp-telt og et oppkast-telt, mitt er altså et kastopp-telt; noe som betyr at jeg kaster det opp i luften og så er det oppslått!
Fantastico!!!

Ps: jeg gneldrer ikke, jeg ler, noe jeg tar som et godt tegn :)

Tenkerbell sa...

Og en god helg ble det :)