tirsdag 3. august 2010

Og vips!

Så var mailboksen tom, fraværsmail skrevet, bortemelding på telefonsvareren laget og instruksjonsliste til kaoset levert til kollega. Jeg skulle gjerne skrevet inn andre ting på instruksjonslisten til kollegaen, så som:
- husk å reise til Tenkerbell i natt og pakke alt som står på pakkelisten ned i ryggsekken uten at den veier mer enn 20 kilo.
- viktig at du utøver håndspåleggelse på Surfinaen slik at den er vakker og frisk når jeg kommer hjem.
- fint hvis du kan vaske yttergangen min siden den late naboen min ikke gidder å gjøre det når det er hans tur.
- sende melding til Tenkerbell at hun skal bare gå seg en kveldstur så er leiligheten vasket når hun kommer hjem.
Vel det var vel stort sett det. Nei, vent, jeg har enda et punkt:
- ringe og snakke med familien og gi meg beskjed når alles er in ordnung, slik at jeg bare kan solskinnsnakke med dem.
Tror jeg min kollega ordner dette? Nei, men det gjør ingenting, for disse tingene skal jeg klare selv hvis hun bare evner å holde alle kundene vekk fra telefonen min.

Jeg er klar, Gartneren er klar, superundertøyet er klappet og klart. Teltet er i boks (eller snarere i sekk), soveposen min er pakket mens jeg siklende ser at Gartneren har ny, fancy og varm sovepose som jeg kommer til å ekspropriere hvis jeg blir kald på tottisene og jeg gleder meg storveies til det mest spennende bryllupet jeg noen gang vil oppleve! Mens dere kravler dere tilbake på jobb skal jeg i et bryllup hvor vi fraktes i båt til festøya, videre i båt til vielsesøya, for så å ro oss tilbake til festøya. Jeg skal ha på bunad med alle underskjørt og tidsmessig superundertøy. Jeg skal bade i havet, siden det er dusjfasilietene som festøya kan by på, før jeg ifører meg bunad og forsøker å tøyle fraglehåret uten hjelp av min trofaste rettetang.

Oioioioi, som jeg gleder meg til å legge ut på eventyr :)

1 kommentar:

juni sa...

Så deilig å forlate med tom mailboks, og kollega som tar det som måtte komme.
Det bryllupet med innlagt øyhopping er helt etter min smak, kos deg masse :)