lørdag 16. oktober 2010

Midt i natten...

... våknet jeg av at Gartneren "snek" seg inn og mens jeg lå der midt mellom drøm og våken kom jeg på at fabelaktig innlegg. Et så godt innlegg at jeg lo litt selv der jeg lå og fabulerte. Nå er innlegget borte og uansett hvor mye jeg forsøker å mane det fram forblir det borte. Oddsen er vel tilstede for at det ikke var et fabelaktig innlegg i det hele tatt, bare en tanke midt mellom drøm og virkelighet som i akkurat den settingen var morsom. Uansett blir det ikke noe fabelaktig innlegg på morningen.

Gartneren snorker på soverommet mens jeg og P1 koser oss på kjøkkenet med kaffe. I dag har jeg fått en halvtimes innføring i at det fra 1.januar neste år blir forbudt med lyse-fiske. Lyse-fiske er (visstnok) når man setter sterkt lys i båten gjennom natten, slik at fisken samler seg der, før man snørper hele fiskeriet inn i et garn før fisken aner hva som har hendt. Dette er veldig stygt i følge Landsforeningen mot lyse-fiske, og nå har de endelig fått til et forbud. Det er nesten ikke en eneste sild igjen utenfor Telemark, og når det ikke er sild spiser torsken sitt eget avkom og da blir det jammen meg ganske tynt med torsk også. Jeg lurer på hva jeg skal bruke all min nyfundne kunnskap om lyse-fiske til?

Solen skinner her på Solkysten og jeg gleder meg til en lørdag på jobb selv om jeg lett kan se for meg andre ting å bruke en solskinnsdag til.

2 kommentarer:

frk. Figenschou sa...

du kunne jo gjort meg en tjeneste og skrevet noe moterelatert så jeg fikk brukt kommentaren min!

Tenkerbell sa...

Lett at jeg skriver innlegg på kommando når jeg får løfter om kommentar!