lørdag 23. oktober 2010

Om stillongs, moteblogging og andre hyttetanker

Jeg er blitt helt rar i hodet etter den motebloggingen, for når jeg gikk på do tenkte jeg at nå hadde det vært morsomt om Gartneren tok et bilde av meg så skulle jeg blogget om det. Ikke dobesøket, altså... Jo, så der gikk jeg da, på vei til utedoen, i Gartnerens fjellstøvler, ullstrømpebuksen, genseren og de store solbrillene på hodet og tenkte at dette kunne vært rene motebloggen, før det slo meg at det er feil. Man kan ikke i alvorlighetens navn kalle det en moteblogg når man har på seg en nuppete strømpebukse i ull, som man har fått av sin mor. Ei heller levner hårsveisen min noe håp om moteriktig og jeg kan love deg at genseren kjøpt på butikken ved siden av vinmonopolet (ja, jeg handler visst klærne mine på denne, og bare denne) heller ikke er spesielt fascionable. Jeg hadde forresten også på meg buff`en jeg fikk gratis på Handelshøyskolen BI, som jeg er så glad i fordi den fungerer like godt som hårband som hals som hårstrikk og som pynt.

Ullstrømpebukse ja, eller longs, eller den tidligere så populære stillongsen. Jeg har alle de tidligere nevnte. Jeg har for øvrig også et par tights og jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å forholde meg til navnet tights. I mitt hode er tightsen bare en jålete omskriving av stillongsen, som skiller seg fra strømpebuksa ved at den er fotløs. Jeg har opptil flere brune stillongs (som det står stillongs på) samt en blå manne-stillongs som jeg har stjålet hos min bror fordi manne-stillongsen er varmere enn den de serverer til damer(til tross for at det er vi som ender opp med pessfeil). Til og med jeg innser at jeg ikke kan dra på meg stillongsen å slenge en tunika over for så å traske ut hvor det finnes mennesker, men jeg er litt usikker på hvorfor. Nei, tettbukse uten bein er tettbukse uten bein uansett om du velger å kalle det tights eller stillongs.

For øvrig, uten sammenheng med den upubliserte moteblogg, er det finfint på fjellet og i dag har vi gått tur i fjellheimen i solen. Nå koser vi oss med rødvin før vi skal lage finnmarkskebab (finnbiff) og høre mer på P3`s 72 timers innsamlingsaksjonsprogram. Det er koselig :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ja jeg kjenner meg igjen i tights-tankene. Hvorfor er det greit å gå i stillongs så lenge den heter tights, ja til og med bli sett på som moteriktig, men går du ut i stillongs som heter stillongs, er du skrudd og har glemt å kle på deg.

Jeg har forøvrig også stjålet en stillongs fra broren min. Med hull på kneet og solid gylf. Det gylfgreiene blir i grunnen forskjellen mellom tights og longs vil jeg tro. Gylfer er nok ikke til å spøke med i offentlighet. Mulig sedelighetspolitiet ville truet med å notere navnet mitt på et ark, om jeg labbet rundt i hengerompelongs med gylf. Meeennn jeg kunne kanskje avverget det med høye lakkstøvletter, og en snasen ytterjekke!

Sexy Sadie sa...

Hva med en antimoteblogg med dagens antrekk i en serie hvor du stiller i de verste klærne du har.

De må jo vises frem de også.