torsdag 4. juni 2009

Reisefeberen ligger i blodet!

Pakkevegringen ligger der sammen med reisefeberen, derfor prioriterer jeg å jobbe. Jeg prioriterer også å lete frem min bok om Moderne Makroøkonomi for på den måten effektivt å avslutte en diskusjon i forrige innlegg. Jeg har også prioritert en koselig kveld sammen med Gartneren, noe som gjør at jeg definitivt burde pakket istedenfor å sitte her å rote på bloggen...

Men igjen, hvis jeg (later som at jeg samtidig) sitter og tenker på hva jeg skal ha med meg, så er jeg jo nesten ferdig pakket. Pakke-pakke-pakke... Jeg skal ta meg sammen, jeg skal pakke ned tingene jeg skal ha med meg, slik at når kvelden kommer og mine tre visninger er avsluttet kan jeg med god samvittighet krølle meg sammen med Gartneren på kino, kafè eller noe annet koselig. Ferden går til Spania hvor strand, sol og cerveza skal nytes i godt selskap med Prinsesse SuperVero og Søsteren. Vi ser ut som en amputert utgave av Spice Girls, med en rødhåra, en mørkhåra og en blondine, alle med store pupper og stutte bein. Min kjære Prinsesse SuperVero har flyskrekk, eller kanskje egentlig mer krasjskrekk, og denne ukens katastrofe-overskrifter har ikke akkurat bidratt til at det vil konsumeres mindre Fernet i påvente av lift-off. Både Søsteren og jeg er solidariske, og dermed vil nok det amputerte jentebandet være en smule påseilet idet vi entrer internasjonalt luftrom.

Det er ille når jeg har mer lyst til å bla i Steigums bok "Moderne Makroøkonomi" enn å pakke... Hva er det som er galt med meg? Haue, ville mine venner megetsigende svart og de har helt rett! Nei, nå er det bra, nå tar jeg meg sammen og slenger tingene ned i kofferten. Jeg har usedvanlig god tid etter å ha våknet klokken 6 og allerede har tilbragt 2,5 timer på det eksterne skrivebordet med å klargjøre for ferie. Pakkingen kan umulig ta mer enn 1 time, så da frigjør jeg mange timer så snart jeg slutter å utsette det. Ja, jeg tar meg sammen, snart, bare en liten kopp kaffe først, litt blogg-lesing og kanskje jeg skal vaske leiligheten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hva er egentlig denne pakkeangsten din satt sammen av? Jeg anbefaler alltid psykoterapi når makroøkonomi blir et seduktiv i sammenligning med pakking. Har du blitt smuglet i en koffert da du var liten med de korte bena hengenede hjelpeløst ut, eller var du ryggsekk i et tidligere liv? Som kasus er du nok vel verdt et studie... På den annen side er trangen til å utsette kjedelige oppgaver (prokastinering) like utbredt som løvetann i Norge. Innaskjærs vel og merke. (men terapeutene skal leve de også...)