tirsdag 20. oktober 2009

Den voksne måten

Jeg valgte den voksne måten (etter at Sassy Standup nærmest truet med god gammeldags juling hvis jeg ikke gjorde det) og det fungerte! Takk gode makter for at man har venner som vet mitt beste, all den tid jeg tydeligvis ikke evner å vite det selv. Nå er jeg ordentlig glad igjen!

Når det er sagt hører jeg stadig vekk på radioen at alle må ta vaksine for svineinfluensaen er farlig for ALLE!!! Makan til mas, da! Jeg har enda til gode å ha noen i min nærhet som har fått svineriet (*ler av min egen utilsiktede vits*) og kan vanskelig se for meg at jeg (som ikke blir syk av ren og skjær viljestyrke!) skal dra kroppen min til doktoren bare for å ta denne vaksinen. Jeg tok en slurk kaffe og ser at overskriften på innlegget er Den voksne måten, og det slår meg at dette avsnittet antagelig ikke reflekterer den voksne måten...

Nei, opp og frem, ikke noen grunn til å sitte her og taste bort morgenen! Jeg får dra rumpa de 74 meterne til kontoret og begynne å virke, for det er nemlig den voksne måten! Så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Og så har du dermed sagt at de som har eller får svineinfluensa VIL det selv, eller mangler viljestyrke? Og at de som er hjemme fra jobb pga svineriet (lokalt kalt baconsyken) gjør det på den Uvoksne måten?

Nei det var vel neppe det du mente... Selv har jeg brukt viljestyrken min til å presse meg litt for hardt, pådratt meg bronkitt og holder meg hjemme med en barnslig feber og dropper å spraye de vakre små jeg jobber for, med min smittende hoste. Men så er jeg litt uvoksen også jeg da. Takk og lov. Viljestyrke kan føre til både god og dårlig helse, konisk og akutt... Ha en fin dag på jobben, mens jeg koser meg med bloggen din! :)

Tenkerbell sa...

Jeg liker når du har snev av forkjølelse, for da er du tilbake på veven:)