mandag 1. februar 2010

I grålysningen...

... skal man ikke våkne for så å ikke få sove igjen. Det er dessuten helt umenneskelig når grålysningen er definert som halv 5 og vekkerklokken står på 06.00. Så hva gjør man fra halv 5 og halvannen time fremover når resten av verden sover? Jo, man lukker vinduet, siden det er 15 minusgrader utenfor, og pakker dyna godt rundt Gartneren. Deretter går man gjennom kalenderen for dagen i hodet. Så prøver man å sovne, uten hell, før man tar enda en runde gjennom kalenderen. Når klokka endelig ringer glipper øynene igjen og jeg har lyst til å snooze, men som den flinke piken jeg er lar jeg det være og drar isteden kroppen til svømmehallen hvor jeg fortsetter å gå gjennom kalenderen mens jeg ler av mannen i knallrød svømmebukse og knallgul svømmehette. Det er lov å le av alt klokken halv 7 på morgenen, nemlig!

1 kommentar:

Sexy Sadie sa...

Den siste halvtimen før klokken ringer er viktigst for meg.

Deretter er det kaffe!