tirsdag 28. desember 2010

Best of siv-susing og blomkålkoking i 2010 ved hjelp av Spotify

Januar kom og gikk sin vei igjen med en rekke frosne vannrør, men på veien la måneden også igjen en kveld hvor jeg reflekterte over mine manglende evner på det forfengelige; Lux. Siden jeg og Gartneren delte en fortreffelig aften i København føler jeg at denne sangen hører måneden til;
Stereophonics – Have A Nice Day - Decade In The Sun Version

Jeg ser at kroppen ikke var på min side i februar og at bloggen bærer preg av at jeg er nedfor og litt sur, det er likevel ikke alltid at nedfor er galt for midt oppi dette fødtes 2 veldig fine innlegg; Jeg og denne Gartneren samt det litt melankolske Toner og tanker hånd i hånd. Musikken følger humøret og humøret følger musikken og jeg velger å farge denne måneden slik;
Robyn – Hang With Me (Acoustic Version)

I mars er jeg på flyttefot og ikke vet jeg om det er generell allment savn eller det faktum at jeg rotet frem noen gamle bilder, men jeg skrev et fortreffelig innlegg (Selvskryt skal man høre på for det kommer fra hjertet sier min far) om familien min kalt Mi familia. Men siden dette bare var en parentes og det er flyttingen som er fokus får vel denne sangen følge mars vel;
Amy Macdonald – The Road To Home

April kom og tinte opp både ledd, bokstaver og kunder og jeg raser avgårde i verden i dette innlegget: Trafikk, bilkjøring, oppdragelse og annet som finner veien til tastaturet. Jeg hadde også årets hittils mest kaotiske dag og jeg fikk likevel tid til å leke litt med bæveren. Siden det er bil og full fart som står i forbokstaven til april tror jeg Jimi Hendrix får følge oss over til mai;
The Jimi Hendrix Experience – Driving South - BBC Sessions

Mai bragte med seg Myrafestivalen som var fantastisk, men slutten av måneden var bæsj! Jeg har imidlertid ikke lyst til å kommentere bæsjen ytterligere og vil isteden dra frem dette innlegget for jeg er så glad for at det fortsatt er: Hvis... Jeg var så trist, trist, trist i mai at det bare er denne sangen som kan følge:
Lisa Ekdahl – Du Sålde Våra Hjärtan

Juni var som den pleier, full av jobb og kunder og stress og gass, og jeg syns virkelig ikke at et eneste av innleggene holder mål til å være med i Best of siv-susing, så derfor lar jeg det bare være nemlig. Isteden legger jeg inn en av mine absolutte favorittsanger som månedens soundtrack og lar det være med det:
Ila Auto – I Ain't Been Drinkin'

Festivalmåneden juli er en av mine absolutte favoritter selv om jeg stort sett syns måneden holder en altfor høy gjennomsnittstemperatur. Festivalforberedelsene er nesten like koselige som festivalen og jeg er så glaaaaaa. Festivalen rommet mange fantastiske musikere, men jeg innrømmer uten å være flau at når denne åpnet første konsert på første dag og jeg var sammen med alle mine nære og kjære og solen brøt gjennom skydekket og varmet sydvesten, ja da ble jeg faktisk rørt!
Susanne Sundfør – The Brothel

Jeg var i det fantastiske bryllupet i august og du kan lese alle innleggene under fanen Fra tante Tenkerbells reisebrev. Det er koselige reisebrev, men dette er likevel denne månedens favorittinnlegg; Noen ganger
Bryllupet får få sin smørsuppefineromantiske sang isteden, selv om jeg anser denne sangen mer for Gartnerens sang enn som brudeparets:
Lisa Ekdahl – Benen I Kors

Jeg hadde FERIE i september og Elvis får månedens låt siden leke-Elvis på Kypros var så morsom:
Elvis Presley – Rock-A-Hula Baby

Det er mulig rødvinen som nytes sammen med kavalkade-skriving begynner å til hodet på meg, men jeg syns faktisk det er en rekke fabelaktige innlegg i oktober. Jeg startet måneden med å moteblogge litt før jeg i slutten av måneden innså at dette ikke var noe for meg. Videre var dette måneden hvor jeg og Gartneren bestemte oss for å huskjæreste oss.  Og siden måneden ble så romantisk atte får vi slenge på denne sangen:
Thomas Dybdahl – from grace

Jeg er ustabil i hodet og ustabil i produksjonen, men selv i november fant jeg dette innlegget som faktisk ikke var så gærent; Ustabil jeg, nei... Jeg husker ærlig talt ikke helt denne måneden så veldig godt, men man kan kanskje bruke denne sangen som soundtrack?
CC Cowboys;Magnus Grønneberg;Trond Berg;Håvard Eidsaunet;Agne Sæther – Når Du Sover

Jøsses, det er desember allerede og jeg leker med oppvaskmaskinreparatørene og er syk. Ikke mye å skryte av her, så isteden slenger jeg med sangen som jevnlig i løpet av hele desember har gitt meg klump i halsen og hjemlengsel:
Maria Mena – Home For Christmas

Alt i alt har det vært et godt år og jeg gleder meg atter en gang å se at de dårlige øyeblikkene er glemt så lenge man ikke leter etter dem. Takk for godt følge, morsomme kommentarer og gode tanker og et riktig godt nytt år ønskes fra kaoset!

Ingen kommentarer: